arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۴۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۹

 صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / حداقل حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی چقدر می‌شود؟ / احتمال عرضه واکسن قطعی درمان کرونا در کمتر از سه ماه دیگر / احتمال رونمایی جمهوریخواهان کنگره از بزرگترین بسته تحریمی علیه ایران / دستور رئیس قوه قضائیه به دادستان کل برای بازگرداندن مفسدان متواری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / حداقل حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی چقدر می‌شود؟ / احتمال عرضه واکسن قطعی درمان کرونا در کمتر از سه ماه دیگر / احتمال رونمایی جمهوریخواهان کنگره از بزرگترین بسته تحریمی علیه ایران / دستور رئیس قوه قضائیه به دادستان کل برای بازگرداندن مفسدان متواری

زیر پوست اخبار: دیروز -دوشنبه- سخنگوی دولت از اتخاذ تصمیم مثبت دولت برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماهی به حدود 2 و 850 هزار تومان اطلاع داد. در صورت اجرایی شدن این تصمیم می‌توان عنوان کرد که دولت پس از سال‌ها یکی از حقوق اولیه بازنشستگان را به مرحله اجرایی شدن در خواهد آورد و در میانه وضعیت نابسامان اقتصادی کشور، بخشی از رنج‌های این قشر کاهش پیدا خواهد کرد. در سطحی دیگر، رئیس قوه قضائیه در ادامه گام‌های مثبت چند ماه گذشته، به دادستان کل کشور دستور داد مفسدان متواری به خارج، باید به کشور بازگردانده شوند. این اقدام نیز در سطحی کلان در رویه اجرای عدالت در کشور می‌تواند مهم و اثرگذار باشد. یکی دیگر از خبرهای امیدوار کننده دیروز اعلام تیم تحقیقاتی در دانشگاه آکسفورد بریتانیا مبنی بر یافتن درمان قطعی کرونا طبی سه ماه آینده است.

با نظر به این مقدمات، در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

حداقل حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی چقدر می‌شود؟: علی ربیعی، سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه زندگی مردم در دوران تحریم سخت شده است، اظهار داشت: احتمالا در جلسه آخر این هفته حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، دو میلیون و هشتصد و پنجاه هزار تومان خواهد شد. قطعا امسال بنا داریم همسان سازی حقوق را دنبال خواهیم کرد.

احتمال عرضه واکسن قطعی درمان کرونا در کمتر از سه ماه دیگر: یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه آکسفورد بریتانیا که روی ساخت واکسن ویروس کرونا فعالیت می‌کند از امکان آماده شدن آن تا ماه میلادی آگوست،‌ کمتر از سه ماه دیگر،‌ خبر داد. آدریان هیل، رییس موسسه جنر دانشگاه آکسفورد،‌ اعلام کرد محققان ۸۰ درصد اطمینان دارند که واکسن کووید-۱۹ که روی آن کار می‌کنند، موفق خواهد بود. این واکسن در صورت موفقیت به صورت استنشاقی عرضه خواهد شد. به گفته این محقق که در پروژه ساخت واکسن دخیل است، رسیدن واکسن به کاهش نرخ انتقال بیماری بستگی دارد.

دستور رئیس قوه قضائیه به دادستان کل برای بازگرداندن مفسدان متواری: حجت الاسلام والمسلمین رئیسی رئیس دستگاه قضا، با تاکید به دادستان کل کشور و معاون بین الملل قوه برای پیگیری مجدانه بازگرداندن مفسدین متواری به خارج ازکشور، گفت: کسانیکه در معرض اتهامند خود را تسلیم عدالت کنند و بدانند که گریزی از چنگ عدالت نخواهند داشت. رییس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: صیانت از حریم خصوصی مردم درفضای مجازی به عنوان یک حق عامه توسط دادستان کل کشور پیگیری شود.

احتمال رونمایی جمهوریخواهان کنگره از بزرگترین بسته تحریمی علیه ایران: یک رسانه آمریکایی روز دوشنبه مدعی شد که به نسخه‌ای از بسته تحریمی قانونگذاران جمهوریخواه ایالات متحده علیه ایران که قرار است روزهای آتی رونمایی شود، دست یافته است. به نوشته وبگاه «واشنگتن فری بیکن» «کمیته مطالعاتی جمهوریخواهان آمریکا» (RSC) به عنوان بزرگ‌ترین گروه قانونگذاران حزب جمهوریخواه در کنگره روز چهارشنبه این بسته تحریمی گسترده علیه ایران، روسیه و چین را ارائه می‌کند. به گفته «مایک جانسون» رئیس کمیته مطالعاتی جمهوریخواهان بخش ایران این بسته شامل سخت‌ترین مجازات‌هایی است که کنگره در مورد ایران پیشنهاد کرده است و این امر تا حد زیادی فشار حداکثری دولت ترامپ را گسترش خواهد داد.

مجلس به دنبال طرح سئوال از روحانی: رئیس کمیسیون عمران مجلس دهم از تهیه سوال نمایندگان مجلس یازدهم از رئیس جمهور برای ساماندهی وضعیت مسکن خبر داد. محمدرضا رضایی کوچی، نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، از طرح سؤال نمایندگان مجلس از روحانی درباره وضعیت نابسامان مسکن خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر به همراه جمعی از نمایندگان درحال تهیه سؤال از رئیس جمهور درباره وضعیت نابسامان مسکن هستیم.

تاکید عضو حقوقدان شورای نگهبان بر عدم ورود پرونده تاجگردون: هادی طحان نظیف عضو حقوقدان شورای نگهبان نوشت: تصمیم در خصوص رد یا تأیید اعتبارنامه صرفاً بر عهده نمایندگان است و شورا هیچ ورودی به موضوع نخواهد داشت.

احتمال منحل شدن اداره پلیس مینیاپولیس، در پی مرگ جورج فلوید: یک عضو شورای شهر مینیاپولیس گفت که اکثر اعضای این نهاد (۹ عضو از ۱۲ عضو) روز یکشنبه موافقت کردند تا اداره پلیس مینیاپولیس پس از کشته شدن جورج فلوید منحل شود. جرمایا الیسون پیش از این نیز در توئیتی با اشاره به این موضوع تصریح کرد: «بعد از انحلال اداره پلیس مینیاپولیس فقط دنبال سرپا کردن مجدد آن نخواهیم بود بلکه خیلی جدی قصد داریم درباره رویکردمان نسبت به امنیت عمومی و واکنش‌های اضطراری تجدیدنظر کنیم.»

مترو، کانون اصلی گسترش کرونا در تهران: رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران ضمن هشدار در مورد احتمال انتقال کرونا در مترو گفت: دولت باید تسهیلات خرید اتوبوس و واگن را فراهم کند. ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران درباره افزایش آمار مسافران حمل و نقل عمومی همزمان با اجرای طرح ترافیک در پایتخت و افزایش احتمال ابتلا به کرونا در میان مسافران،‌ اظهار داشت: تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری در مورد اجرای فاصله گذاری اجتماعی و مبارزه با کرونا بر عهده شهرداری تهران نیست و این موضوع از عهده شهرداری خارج و مسوولیت آن با ستاد ملی مقابله با کرونا است.

شناسایی ۲۰۴۳ بیمار جدید کرونا در کشور: کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که ۷۱۳ مورد از آنها بستری شدند. وی افزود: به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۷۳ هزار و ۸۳۲ نفر رسید. به گفته جهانپور، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. به این ترتیب مجموع جان باختگان این بیماری به ۸ هزار و ۳۵۱ نفر رسید.

 

نظرات بینندگان